community construction

Maandag ben ik begonnen met community construction, ik doe dit alleen met mijn coördinator bon. Voor hem is het ook nieuw dus we gaan eerst kijken en een plan maken. We gaan een oude school opknappen, deze is niet meer gebruikt sinds dat er overstromingen zijn geweest en de school deels onderwater kwam te staan. Het is geen grote school en er is al een keer een andere groep vrijwilligers aan begonnen maar nooit afgemaakt. We gaan eerst de kamer afmaken waar ze aan zijn begonnen. Er is zo veel werk te doen maar we zijn maar met z'n tweeën dus kunnen ook niet super grote dingen doen. In de ochtend zijn we begonnen met poetsen de "ramen", deuren, muren, de stoeltjes en de bureaus. Om 12 uur gaan we eten op een locale markt. Erg lekker eten! Middags gaan bon en ik naar een ander project kijken dit is een beetje vergelijkbaar met ons project. Alleen zijn hier ze al 8 jaar mee bezig. we kunnen wat verf meenemen van hun zodat we de stoeltjes en de bureaus kunnen schilderen. Daarna gaan we nog naar een school toe. Deze school willen graag vrijwilligers om Engelse les te geven en voor sport leraar. Ik moet met bon mee beslissen of het nodig is en of het een school is die goed aansluit. Ik vind dit erg lastig om te beslissen want ik ben er nog maar net. Wel grappig dat hij het vraagt. We hebben even met de Engelse juffrouw staan te praten. Ze is eigenlijk Thai maar ze kan ook Engels ik kan haar eigenlijk amper verstaan want heel goed kan ze het niet praten. Ze vroeg meteen of ik daar wou blijven om les te geven. Even later vroeg bon ook of ik niet kon blijven en m'n coördinator certificaat kon halen, haha super leuk om te horen. Dinsdag gaan we beginnen mer schilderen ik heb alle bureautjes geschilderd en bon heeft gepoetst. Bon had maandag wat rond gebeld en nu zijn er lokale mensen om mee te helpen dus dat is erg leuk. Op woensdag komt er een gehandicapt kindje die overdag verblijft in een van de kamers. Ze haar hier les geven. De lokale mensen gaan deze kamer in orde maken. Woensdag heb ik de laatste bureautjes geschilderd het is maar een halve dag dus hebben lekker rustig aangedaan. We hebben nog 2 scholen bezocht voor Engelse les en sportleraar. Donderdag hebben 2 kamers gepoetst dit was hard nodig. De planten groeide in de kamers. Smiddags was bon er een beetje klaar mee zijn we nog naar een tempel gegaan in een grot. Bon is eigenlijk de hoofd coördinator. Hij regelt alles voor de vrijwilligers die leraar zijn. Zet de introductie week in elkaar en regelt alle boekingen. Deze tempel wil hij waarschijnlijk ook in de introductie week stoppen dus moest ik mee kijken of het leuk genoeg was en welke tempel er dan uit gehaald moest worden.

Vrijdag heb ik niks gedaan. Ik was in de nacht van donderdag op vrijdag ziek geworden dus heb de hele dag op bed gelegen.

Maar het gaat nu al stuk beter!

Zondag vertrek ik naar hua hin. Dit ligt meer zuidelijker hier ga ik in de ochtend Engelse les geven op een school aan een thaise stam en in de middag ga ik de kindjes vermaken of mee helpen met renovatie werk. Dit is dan mijn laatste week van het vrijwiligers werk. Dan ga ik lekker reizen. Waar ik nu ook weer ontzettend veel zin in heb :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active