Het noorden

10 december - mijn vrijwilligerswerk is afgelopen en mijn reis gaat beginnen! Heel veel zin in maar ook wel weer spannend. Femke en ik reizen samen naar Bangkok deze busrit duurt ongeveer 4 uur. In Bangkok hebben we afgesproken met Noortje. Femke en ik zijn te vroeg dus gaan we even in het park chillen en mensen kijken. Maar wat blijkt we zijn niet bij het busstation maar bij de skytrain. Dus opzoek naar het busstation ,gelukkig werkt mijn Google maps! Lang leven Google maps!! Na ik denk 20 min te hebben gelopen zijn we op het busstation. Maar we krijgen Noortje nergens gevonden. Na een uur zoeken denken we toch dat ze op een ander busstation is. Ik neem afscheid van Femke want ik ga met de nachtbus naar chang mai.

11 december - heb mijn nachtbus overleefd. Ik was rond 6 uur in chiang mai. Dus opzoek naar een taxi en naar mij hostel. Buiten kwam ik een Nederlands meisje tegen dus konden we een taxi delen, we hadden wel allebei een ander hostel maar dat maakte niet zo veel uit. Ik slaap een paar nachten bij Harry van dutch guest house. Ik kan meteen in checken en naar mijn bed dus dat was erg fijn. Heb mijn spullen even gedumpt en daarna gedoucht. Bij Harry kun je allemaal excursies boeken, hier heb ik een excursie geboekt voor maandag. Ik ga een halve dag naar een olifanten opvang. Ik ben heel benieuwd. Na het ontbijt van 2 TOSTIES!!! Yes Harry heeft kaas!!! Zo lekker ga ik Rond 10 uur chiang mai in. Super leuke stad. Er is niet heel veel te zien eigenlijk, veel tempels weer maar de sfeer is zo fijn. Savonds ben ik met 2 mensen van m'n hostel naar de night market geweest, hier wat gegeten en wat rond gelopen. Het eten is zo goed. En heel goedkoop. Perfecte combinatie haha.

12 december- om half 7 werd ik opgehaald voor naar de olifanten te gaan. Er gaan nog 3 andere meisjes uit m'n hostel er na toe en onderweg halen we nog wat mensen op. Uiteindelijk waren met 10 mensen. De rit er na toe was al heel mooi. Het is buiten de stad in de bergen. Toen we aan kwamen zagen de olifanten al staan op een afstand dat zag er zo mooi uit. Onvoorstelbaar dat ik zo bij die beesten ga staan. We kwamen aan lopen en hadden allemaal wat eten. Er kwam meteen een kleine baby olifant van 4 maanden naar ons toe gerend. Dat was zo schattig. We gingen ze eten geven, bananen papaja en bamboe. Was zo leuk om te doen en zo kon je de olifanten goed aftasten. De plek waar de olifanten staan is zo goed! De mensen zijn fantastisch en gaan zo goed om met de olifanten. Als ze iets niet willen dan hoeft het ook niet. Je kan er ook niet op zitten of andere gekke dingen mee doen. Na het eten gaan we stukje lopen met de olifanten naar een rivier, hier gaan we met de olifanten "zwemen". Het water was niet zo diep dat je echt kan zwemmen maar we gingen met water spelen en de olifanten wassen. Soms gingen de olifanten liggen zodat ze helemaal in het water lagen. De baby olifant vond dat zo leuk om te doen. Was echt schattig om te zien! Daarna gingen we eten en gingen we weer terug naar chiang mai. Maar wauw wat was dit leuk! Wat zijn olifanten bijzondere dieren. En zo groot! Geweldig!! Om 2 uur zijn we weer terug in ons hostel. Maar ben echt kapot, smiddags dus niks meer gedaan. In de avond weer naar de night market gegaan en wat leuke souvenirs gekocht. Morgen ga ik naar pai! Heel veel zin in.

13 december- vandaag ga ik naar pai. Eigenlijk wil ik met een busje gaan maar heb gehoord dat met de scooter heel leuk is. Maar dat er veel mensen onderuit gaan met de scooter. Dus wist niet zo goed wat ik moest doen. Een man van mijn hostel wou ook gaan en hij heeft een scooter. Dus nu ga ik bij hem achterop! En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan!! Super mooie tocht door de bergen en veel bochten (762). Na 3 uur rijden zijn we in pai, mijn kont en benen doen zeer haha. Ik had een hostel geboekt maar hij niet. En bij mijn hostel hadden ze maar 1 plekje over. Maar we konden wel in een tent slapen! Dus hebben we dat gedaan. Haha was super grappig en leuk om mee te maken. We zijn het stadje in gegaan en even na een waterval! Super mooi was het daar. De natuur is zo mooi hier echt genieten !! Toen we weer in pai waren kwamen daar 2 Nederlandse meisjes tegen. Hier hebben we savonds weer mee afgesproken en gezellig wat gegeten en gedronken.

Best grappig om te zien eigenlijk want je kan precies zien wie er met een scooter zijn gekomen. Want de helft loopt met verband om hun armen of benen. Niet zo leuk voor hun maar ik ben zo blij dat ik niet ben gevallen.

14 december- vandaag gaan we met z'n 4e naar de pai canyon. Dit was weer heeel mooi!! De pai canyon is een natuurlijk smal padje van z'n 50 meter hoog waar je overheen kan lopen. Het uitzicht is super mooi! Wij durfde alleen niet heel ver te lopen want de paden waren smal en super hoog en soms moest je ook heel stijl omlaag. Dit zagen we niet zo zitten. Vanuit daar zijn we naar de lod cave gereden. Het is ongeveer 1,5 uur rijden. We gaan Richting Myanmar. De rit er naar toe was weer zooo ontzettend mooi! Sommige bergen waren zo stijl dat we met de scooter met 10km omhoog gingen haha we gingen bijna achteruit. Bij de lod cave gaan we een tour doen van 1 uur ongeveer. We lopen door 3 grotten heen en varen ook nog een stukje. Ik heb volgens mij een heel uur lang alleen maar wauw geroepen en wat is dit mooi! Het was ook super mooi! Ben zo blij dat ik daar heen ben gegaan. De grot is ongeveer 27 meter hoog en z'n 5 duizend jaar oud. Er zijn ook muur tekeningen gevonden,sieraden, potten en doodskisten. Z'n gek idee dat hier mensen zo lang geleden hebben gewoond. Dit is een van de mooiste dingen die ik heb gezien. En daarna mocht ik weer 1,5 uur genieten van de natuur achterop de scooter. Na even relaxen gingen we weer met z'n 4e wat eten op de markt hier hebben we sushi gegeten! Zoo lekker. Elk stukje was 5 bath dat is z'n 0,13 cent daarna nog een broodje gegeten en nog wat drankjes gegaan en gaan slapen

15 december - vandaag rijden we weer terug naar chiang mai. Maar eerst gaan we naar een hot spring. Heerlijk warm water! We waren er als eerst dus was het nog rustig maar na een half uurtje werd het al zo druk. Dus zijn we na een uurtje gegaan, omgekleed en terug naar chiang mai gereden. Heel de tijd was ik best relax achter op de scooter maar op de terug weg dacht ik soms wel even dat we konden gaan vallen, maar gelukkig is dat niet gebeurt!! Terug in chiang mai heb ik helemaal niks gedaan alleen de was, gegeten en ben vroeg gaan slapen. Wat wordt je gaar van op de scooter zitten.

16 december. Ik had een bus terug naar Bangkok geboekt voor 10 uur in de ochtend maar dan kwam ik om 9 uur savonds aan en dan moest ik een hostel zoeken want de 17de wil ik samen met Lisa ( heb haar leren kennen bij vrijwilligers werk) naar het zuiden gaan. En zij komt de 17de om 5 uur in de ochtend aan. Ik heb mijn bus kunnen wijzigen en ga nu om half 7 in de avond en ben dan ook rond 5 uur in Bangkok. Dus deze dag heb ik nog een beetje gerelaxt in chiang mai en heb nog wat souvenirs gekocht. Ik ben best wel moe dus ik denk dat het geen probleem is om te slapen in de bus! Ik heb ontzettend genoten van het noorden. Wat een mooie natuur! Maar ik kan stiekem niet wachten tot ik op het strand lig! Hier was het vandaag een regenachtige dag. Hopen dat het zuiden beter is.

17 december- vandaag een lange reis dag. Om 4 uur ben ik in Bangkok, Lisa is er ook al kwam ik na een uur wachten achter hahah. Maar goed we hebben elkaar gevonden en Had redelijk geslapen in de bus. We moeten naar een ander busstation want mo chit is het busstation voor alle bussen die naar het noorden gaan en sai tai mai is het busstation voor alle bussen naar het zuiden. Ik had op interner gelezen dat er busjes rijden tussen de 3 busstation voor 35 baht dat is bijna 1 euro. Dus opzoek naar de mini busjes. Iedereen stuurde ons overal naar toe maar uiteindelijk hebben we ze gevonden. Om 7 uur zijn we op sai tai mai. En hebben we een ticket voor ranong het zuiden! Het is ongeveer 6 a 7 uur rijden. Voordat we naar ranong gaan slaan we nog wat eten in bij 7 eleven. Om half 9 zou onze bus gaan. Dat is uiteindelijk 10 voor 9 geworden. Dingen op tijd doen is lastig hier maar ben er aan gewent tegenwoordig. In de bus kunnen we lekker slapen want het is best rustig dus kunnen we allebei 2 stoelen gebruiken om te liggen.

Update.. tijd inschatten kunnen Thaise mensen ook niet goed. We zijn al 8 uur onderweg, maar moeten nog een best een stuk rijden. Ben benieuwd hoe lang we er over gaan doen.

Om 7 uur waren we in ranong! Dus een reisdag van ruim 24 uur! We zijn de eerste de beste hostel binnen gelopen en het was ook nog is goedkoop en zag er goed uit dus gaan we hier lekker slapen en morgen op naar een eilandje! Hopen op beter weer want het regent hier :(

Reacties

Reacties

Hanny

Lieke wat heb je al ontzettend veel gezien en mee gemaakt.
Geniet van het zuiden en......ja lekker het strand.

Wim

Nog heel veel plezier van da ontzettend mooie land.

Geert

Zo te lezen heb je al heel wat van je lijstje gedaan. Geniet nou van lekker luieren aan het strand.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active