Culture week

mijn eerste week in het vrijwilligerskamp heb ik een cultuur week, in deze week gaan we allemaal dingen bezoeken in de omgeving, heel leuk zo leer de het land/omgeving beter kennen.

14 November - ontbijt was om 8 uur.. was lekker had sandwiches op en stuk fruit, watermeloen! Zat bij een meisje aan tafelen waren Engels aan het praten en toen bleek ze ook uit Nederland te komen dus dat was wel heel leuk! Ze was gister laat aan gekomen dus had haar niet meer gezien. We zitten nu met 5 Nederlandse meisjes bij de "intro" week. Iedereen is wel heel jong hier ik ben een van de oudere de rest is rond de 18/19. Ik slaap met 2 Nederlanders op de kamer dus kunnen lekker Nederlands praten :)

Om half 10 hadden we uitleg van Phil, de baas hier. alles is wat duidelijker geworden. Daarna zijn we naar een dorpje gelopen en hebben daar geld kunnen pinnen, eindelijk gelukt!! Gisteren lukte het maar niet. Daarna naar Singburi gereden weer achter in de pick up truck daar hebben we nog een meisje opgehaald en zijn we gaan lunchen. Echt een super mooie plek aan het water en heerlijk gegeten. We zijn naar een tempel gegaan een hele grote buddha. Van te voren hebben we vissen gevoerd voor goed geluk. Daarna de tempel in gegaan.
Toen we terug kwamen kregen we Thaise les erg leuk! Maar moeilijk. We zijn daarna bootjes gaan maken van bamboe en bananen bladeren en versierd met bloemen en kaarsjes. Het was festival of the lights hier mee bedanken ze buddha voor het water en het light. Om 5 uur kregen we eten.. echt super lekker alles vega dus dat is heel fijn.
Na het eten kregen we bezoek van kinderen van een Thaise school ze deden een traditionele dans voor ons. Super leuk om te zien we moesten ook mee doen op het einde.
Daarna liepen we met alle vrijwilligers naar de rivier om de bootjes in het water te laten. Dit zag er zo mooi uit!! Allemaal lichtjes op het water was echt magisch.
Savonds nog met de Nederlandse meiden wat gezellig gekletst. Denk dat deze week snel voorbij is.
15 november - vandaag gingen we naarayuttaya en in totaal 4 tempels bezoeken. Ik vond 4 tempels voor 1 dag erg veel maar ayuttaya was echt mooi, ayuttaya is de oude hoofdstad van Thailand, hier staan veel ruïnes en deze hebben we bezocht ze zijn echt mooi! Jammer dat we dit allemaal zo snel moesten bekijken maar het was wel heel mooi! Verder zijn we nog naar een andere tempel geweest dit is de grootste buddha van Thailand. Deze is 65 meter hoog ongeveer. Hier moesten we een wens doen en een van zijn vingers aanraken en dan 3 rondjes om de buddha lopen. Dan komt je wens uit. We hebben veel in de auto gezeten wat leuke momenten opleverde. Savonds hebben we met ons groepje gezellig bij elkaar gezeten en spelletjes gespeeld in de bar tegen over ons verblijf.

Hanny

Heel fijn dat je het zo leuk hebt. Geniet ervan.

Marloes

Klinkt geweldig liekx!! Geniet ervan!????

Marloes

Die vraagtekens waren niet de bedoeling haha!

Lindsy

Leuk Liex, enjoy : )

Geert

ZO te lezen heb jet het goed naar je zin.
Geniet van al die nieuwe indrukken en het lekkere etn.

christien

Leuk om je op deze manier te kunnen volgen, veel plezier.